בצה"ל חוששים: אינתיפדה חדשה בפתח

קובי פינקלר No Comments on בצה"ל חוששים: אינתיפדה חדשה בפתח
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כינונה של ממשלה חדשה בישראל, יעמיד בפניה את אחד האתגרים הגדולים ביותר בשנים האחרונות, הבעיה הפלסטינאית.

השטח אמנם יציב יחסית כלפי חוץ, אך מתחת לפני השטח נערכים גם ברשות וגם בצה"ל ליום שאחרי השקט הזה.

בסוף החודש, תכנס לתוקפה הפניה של הרשות הפלסטינאית למוסדות האו"ם ולבית הדין הבין לאומי על הקפאות הנכסים וכספי המיסים ואבו מאזן עשוי להודיע על סיום דרכו מחד ועל סיום שיתוף הפעולה מאידך.

צריך להבין. ישראל מחזיקה בכספים רבים שרק הולכים ותופחים ( 500 מליון ש"ח מידי חודש) וכבר שלושה חודשים שארבעים אחוזים ממקבלי המשכורות לא קיבלו שכרם בשל כך. הבעיה הכלכלית, לצידן של בעיות נוספות, כמו דור צעיר וחדש שלא רואה את עתידו במנהיגות הנוכחית יוכל להוביל בקלות יחסית לאינתיפאדה שלישית כשלכולם ברור מה משמעותה. גם לצה"ל, גם לתושבים ביו"ש ובייחוד לפסלטינאים.

בצה"ל לא לוקחים סיכונים. המציאות שבה נתפס הצבא עם פרוץ מהומות אוקטובר 2000 לא תחזור על עצמה. צה"ל ושירותי הביטחון נמצאים במקום אחר לגמרי.

המוכנות גבוהה מתמיד. אוגדות סדירות ואוגדות מילואים התאמנו ומתאמנות רבות למתארים אלו שבה אירועי טרור, ירי, תהלוכות ענק למעברים ופגיעה בישוב היהודי, הם חלק מהתרחישים.

הצבא בנה עצמו אחרת. הלקחים הופקו וייושמו, הכוחות בשטח מצויידים ויצויידו בעתיד הקרוב בעוד אמצעים לפיזור הפגנות וגם הפיקוד והשליטה עברו תהליכים משלימים.

לא פלא היה לראות את התרגיל הראשון הגדול שעשה הרמטכ"ל הנכנס אייזננקוט באוגדת יהודה ושומרון. עשרות אלפי החיילים שהוקפצו תוך שעות לגיזרה , תפסו איש איש את מקומו לפי סדר ידוע מראש.

למערכת הביטחון אין ספק שיש להערך בסבירות גבוהה לעימות. בשטח, מסתובבים, מחבלים, אנשי מטה, כהגדרתם, ממשוחררי עיסקת שליט ומגייסים חוליות ליום פקודה. במחנות הפליטים יש התעוררות של הגיהאד האיסלמי וגם תנזים פתאח החדש תופס עצמה.

גם העובדה שיו"ר הרשות, אבו מאזן יציין בעוד יומיים שמונים שנה, לא מוסיפה טובות למערכת. השפעתו רבה. אין לדעת מה ילד יום אם ילך ולכן בצה"ל נערכים במלא העצמה. תרגילים, אמצעים, כוחות. וכל זה מונח לפתחה של הממשלה החדשה.



0 תגובות